Viisi nopeaa: näin luot kuunnellun yrityspodcastin

Riitta Siren, 26.10.2020

Yrityspodcast on tehokas viestintäkanava, kunhan sen linkittää osaksi viestinnän kokonaisuutta ja viestintästrategiaa.

Kiinnostava podcast syntyy näistä elementeistä:

  1. Kerro viestisi mukaansatempaavan tarinan kautta! Kukaan – et edes sinä itse – ei jaksa kuunnella mainospuheita. Pidä huolta, että tuotatte hyvin kerrottua ja juonellisesti koukuttavaa sisältöä.
  2. Pidä brändäys tarinan rivien välissä. Keskity tarinan lisäksi organisaatiosi ydinviestiin.
  3. Ole pedantti. Hyvä podcast on laatukamaa sisältöä, juontajaa, vieraita ja lopputekstejä myöten.
  4. Mainosta jaksoja tehokkaasti. Muistat varmasti jakaa jaksoja omissa viestintäkanavissasi, mutta olisiko syytä kehittää podcastille vaikkapa promo-video? Järjestää arvonta kuuntelijoiden kesken? Some-mainontaan kannattaa satsata jokunen roponen.
  5. Sitoudu podcastiisi. Ensimmäinen kausi on hyvä alku, josta ponnistaa seuraavaan. Ota data talteen ja pyydä kuuntelijoilta parannusehdotuksia.

Riitta Sirén on kokenut viestijä ja sisällöntuottaja. Podcasteissa Riitta viehättää se, että kerrankin on lupa syventyä.

riitta.siren@podiva.fi

Lue seuraavaksi

Pari lukua podcasteista

Organisaatioviestinnän airueiksi valjastetut branded podcastit ovat maailmalla kuumaa kamaa. Mutta miltä ne näyttävät meillä Suomessa numeroiden valossa? Radiomedian viime vuonna julkaistu r...