Viisi nopeaa: näin luot kuunnellun yrityspodcastin
Yrityspodcast on tehokas viestintäkanava, kunhan sen linkittää osaksi viestinnän kokonaisuutta ja viestintästrategiaa.
Kiinnostava podcast syntyy näistä elementeistä:
- Kerro viestisi mukaansatempaavan tarinan kautta! Kukaan – et edes sinä itse – ei jaksa kuunnella mainospuheita. Pidä huolta, että tuotatte hyvin kerrottua ja juonellisesti koukuttavaa sisältöä.
- Pidä brändäys tarinan rivien välissä. Keskity tarinan lisäksi organisaatiosi ydinviestiin.
- Ole pedantti. Hyvä podcast on laatukamaa sisältöä, juontajaa, vieraita ja lopputekstejä myöten.
- Mainosta jaksoja tehokkaasti. Muistat varmasti jakaa jaksoja omissa viestintäkanavissasi, mutta olisiko syytä kehittää podcastille vaikkapa promo-video? Järjestää arvonta kuuntelijoiden kesken? Some-mainontaan kannattaa satsata jokunen roponen.
- Sitoudu podcastiisi. Ensimmäinen kausi on hyvä alku, josta ponnistaa seuraavaan. Ota data talteen ja pyydä kuuntelijoilta parannusehdotuksia.