Yrityspodcast rakentaa organisaation brändiä. Se on erinomainen tapa tuoda pitkäjänteisesti esiin kiinnostavan sisällön kautta organisaation osaamista ja ajatusjohtajuutta. Onnistuneessa yrityspodcastissa on rahtunen viihteellisyyttä, ja se koukuttaa kuin hyvä romaani tai tv-sarja.
Podcastit kerryttävät yleisönsä ja suosionsa hitaasti, kausi kerrallaan. Niinpä yrityspodcast ei ole yhden illan juttu. Podivan suositus on suunnitella ja tuottaa sisällöt kausi kerrallaan 6-12 jakson kokonaisuuksina.
Kuten aina viestinnässä ja markkinoinnissa, oman yleisön tunteminen kannattaa. Keitä he ovat? Mikä heitä kiinnostaa? Aina ei tarkoituksenmukaista saavuttaa suuria massoja, vaan podcastia voi myös ajatella jopa mikrovaikuttamisena parhaimmillaan.
PODCAST-KOULUTUKSET
Käsikirjoitusklinikka
Miten kuuntelija koukutetaan heti alkusekunneilla kuuntelemaan jakso?
Koulutuksen tavoitteena on tehdä podcast-jaksojen sisällöntuotannosta ja nauhoitusprosessista helpommin lähestyttävää. Käymme läpi hyvän käsikirjoituksen rakennuspalikat, ja sovellamme niitä asiakkaan jaksoihin.
Podcastin juontajan tai asiantuntijan sparraus
Miten valmistautua nauhoituksiin asiantuntija-haastattelijan roolissa?
Annamme opastusta ja käytännöllisiä vinkkejä tuotantotyöhön ja studiotyöskentelyyn.